Студенти Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Т.Г. Шевченка, що є учасником Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні – SAIUP, зініціювали серію інтерв’ю із успішними випускниками ІМВ про доброчесність, успіх та те, як чесно досягти професійних здобутків.

Друга розмова – з Ковальчук Світланою Миколаївною – в оригіналі доступна тут https://www.facebook.com/saiup.iir/posts/221231675142082

 

Наступною успішною випускницею Інституту міжнародних відносин, котра погодилася поділитися своїм баченням академічної доброчесності, стала директорка YES (Yalta European Strategy) Ковальчук Світлана Миколаївна.

-Чи були на Вашому досвіді ефективні засоби покарання за недоброчесність під час навчання? Які пропозиції Ви маєте щодо покращення дієвості системи покарань?

Насправді, це дуже цікаве запитання. Пригадую, у мої студентські роки порушення академічної доброчесності суворо каралося. Реферати, курсові, магістерські та бакалаврські роботи, які містили плагіат, не зараховувалися, а тому студентам потрібно було повністю перероблювати їх. Чи було це ефективно? Так. Бо це змушувало порушників переосмислювати свої дії, починати роботу спочатку та викладати власні думки.

Пригадую, що на початку далеких уже для вас 2000-х років Вадим Юрійович Крушинський використовував чудову програму, яка могла відразу виявити, на скільки відсотків робота була скопійована. З моєї точки зору, це дуже хороший інструмент перевірки на доброчесність та порядність.

-На Вашу думку, чи можна виправдати недоброчесність прагненням досягти кращого і швидшого результату?

На мою думку, недоброчесність не можна виправдати нічим. Звичайно, це може бути способом швидкого досягнення результату, але потрібно працювати на довготерміновий результат, яким повинна бути не оцінка, а знання. Бо коли ви влаштовуєтеся на роботу й працюєте, важливим є не ваш диплом, а ті знання, які отримуються доброчесними способами.

-Чи сприятиме створення різноманітних освітніх систем, програм, кодексів щодо забезпечення академічної доброчесності її дієвій реалізації серед студентів? Чи зможуть вони все-таки ефективно вплинути та змінити їхні етичні цінності?

З моєї точки зору, для того, аби чогось досягти, потрібно про це говорити. Чим більше буде проведено дискусій, розмов на тему академічної доброчесності, тим дієвішим буде результат.

-Якби під час проходження співбесіди на посаду, яку наразі обіймаєте Ви, роботодавець дізнався про те, що аплікант порушував принципи академічної доброчесності у минулому, якою була би ймовірність того, що ви отримаєте цю посаду?

Коли я влаштовувалася на кожну зі своїх посад, то проходила ряд співбесід та здавала певні тести, якими перевірялися як фахові знання, так і різні якості, включаючи доброчесність. Рішення про прийняття апліканта на посаду залежить від комплексних результатів.

-Як Ви вважаєте, чи сучасний висококонкурентний ринок праці актуалізує потребу в дотриманні вимог академічної доброчесності серед майбутніх професіоналів?

Сучасний ринок праці ставить аксіомою необхідність бути академічно доброчесним. За новими підходами до працевлаштування, часто буває так, що під час співбесіди у вас не запитують резюме, а натомість проводять тривалу розмову, щоб оцінити рівень вашої компетенції та зрозуміти спосіб мислення. Насправді, диплом нічого не вартий, якщо реальні знання та навички відсутні. Тому, дотримання принципів академічної доброчесності – запорука успішного працевлаштування.
-Якими були би Ваші поради сучасному поколінню студентів у конструюванні їх підходів до навчання? На чому варто сконцентруватись, як вибудувати пріоритети тощо?

Дякую за запитання. Відразу пригадую свої студентські роки, коли ми багато навчалися, проводили час у бібліотеці до закриття. Зараз зовсім інша ситуація, хоча сучасні технології спрощують процес навчання та дають доступ до великої кількості інформації, варто виділяти на навчання багато часу. Ми ніколи не знаємо, що чекає нас завтра і які знання нам стануть у нагоді. Наприклад, спілкуючись із представником якоїсь держави, ви повинні бути знайомі з ситуацією в країні та її історичним минулим.Крім цього, ваш загальний розвиток впливає на сприйняття вас як фахівця, тому важливими є знання у багатьох сферах.

Навчайтеся, стажуйтеся, подорожуйте та не втрачайте можливостей розвивати себе та збагачувати свої знання!